5 ting du skal huske, når du skal på messe for første gang

Tryksager på messe hvor der er mange mennesker

Kilde: purplegillian / Pixabay.com

Er du på et iværksættereventyr eller med i en startup og skal på messe for første gang? Sørg for, at du får det optimale ud af din messe – og får værdien igen – ved at huske disse fem råd før, under og efter messen.

 

1) Hav visitkort og reklamer klar, du kan give besøgende

Det er vigtigt, at du kan give besøgende noget med hjem, hvis du vil have succes med din messe. Så sikrer du nemlig bedst, at de husker netop dig. Det kan være nye, opdaterede visitkort, så du er nem at få fat i. Det kan også være pæne reklamekataloger, som viser dine produkter på smukkeste vis. Du kan ofte bestille det hele samme sted, så du er sikker på, at der er en rød tråd i din marketing. Tjek blandt andet flyeralarm.com ud, hvor du kan bestille alle typer af tryksager til private og erhverv.

Husk at bestille dine marketingmaterialer i god tid, så du er sikker på, at du får alt, du skal bruge af visitkort, reklamer og bannerannoncer, inden messen går i gang.

 

2) Skab god stemning

Når du først når til messen, er det vigtigt at skabe en stemning, der afspejler din virksomhed, så du kan tiltrække gæster, der ikke kender dig og din virksomhed. Det gælder derfor om at have den rigtige belysning, gode dufte og et godt humør hele dagen, så du kan trække besøgende til. Og så skader det aldrig at have snacks eller andet godt stående fremme.

 

3) Brug nudging

Påvirk messens besøgende med nudging, så de nærmest helt automatisk søger mod din stand, også selvom de ikke kender den. Nudging betyder, at du påvirker modtageren ubevidst, så han bliver fristet til at tage et valg, uden at han selv føler, han er blevet påvirket. Du kan skabe nudging ved at sætte fodspor mod din stand eller lave en form for spor, der gør besøgende nysgerrige på din virksomhed. Du kan selvfølgelig også placere reklamer og pjecer forskellige steder, der vækker interesse.

 

4) Klæd dig selv på

Det siger sig selv, at du skal se præsentabel ud. Det er dog vigtigt, at du klæder dig efter din virksomhed. Du skal ikke komme i habit og hvid skjorte, når du sælger rejser, og omvendt heller ikke have hawaiiskjorten på, når du skal sælge designermøbler. Det handler om at tilpasse sig sin virksomhed, så du ser både imødekommende og professionel ud. Husk også navneskilt, keyhanger og eventuel logo på dit tøj, så besøgende bliver opmærksomme på dit firmanavn.

 

5) Markedsfør din messedeltagelse

Sørg for at vise dine kunder, at du holder messe. Det kan du gøre på Facebook, Instagram og i nyhedsbreve. Så ved de, hvor de kan finde dig. Du skal selvfølgelig også sørge for at gøre opmærksom på dig selv, så potentielt nye kunder finder dig. Det kan du gøre med SoMe-annoncer eller annoncering i fagmedier. Husk også at tage billeder, når du er på messen, og lav eventuelt content fra messen, så dine følgere kan se, hvad de kan opleve. Efter messen skal du selvfølgelig fortsætte med din markedsføring og bruge det indhold, du har skabt på messen, på dine sociale medier, i nyhedsbreve og på din hjemmeside.

You may also like...