Hvorfor skal jeg indsamle e-mails på min webshop?

Hvorfor nyhedsbreve er vigtige

Kilde: Markus Winkler / Unsplash

Hvis du har gode pladser i de organiske søgeresultater på Google kan en algoritmeændring tage disse fra dig.

Betaler du penge for Google AdWords kan en ny konkurrent, der er villig til at sælge med tab, gå ind og underbyde dig og derved ødelægge din fortjeneste på Google AdWords.

Og Facebook begyndte lige pludseligt at kræve penge for, at man nåede ud til ens fans – hvor meget det koster at nå ud til ens fans kan Facebook nemt gå hen og fordoble fra den ene dag til den anden, hvis de gerne ville.

Hvad efterlader det for dig, der har en webshop, du gerne vil markedsføre?

 

Nyhedsbreve på e-mail

Ingen kan tage din e-mailliste fra dig. Den har du altid. Måske vokser den, måske gør den ikke, men du har dine e-mails og med dem kan du altid sende gode tilbud ud.

Jeg ved, at mange webshops får en væsentlig del af deres indtægt – op imod de 30-40 % – fra nyhedsbreve. Nogle webshops sender nyhedsbreve ud hver eneste dag i anledning af jul, mens andre sender langt færre ud.

Men fælles for alle dem, der rent faktisk sender deres nyhedsbreve ud er, at de tjener mange penge på at gøre det.

Har du en webshop vil jeg anbefale, at du tager et kig på på nettet for, at lære mere om nyhedsbreve. Er du ikke kommet så langt i processen kan du med stor fordel tilmelde dig online marketing uddannelser, hvor du bliver sat ind i nyhedsbreve af eksperter.

You may also like...